Door het VITO werd in april 2019 een modellering uitgevoerd om de uitstoot van wegverkeer en vliegverkeer in te schatten. Die studie toont aan dat de luchthaven in belangrijke mate bijdraagt aan de UFP concentraties in Steenokkerzeel (62% tegenover slechts 10% voor wegverkeer). Verder van de luchthaven (Evere en Kampenhout) liggen de verhoudingen lager voor luchtverkeer) en in Diegem, waar de uitstoot van UFP even groot is als in Steenokkerzeel, maar is er een grotere bijdrage van het wegverkeer.
Nieuwste artikels
- Dertien organisaties vechten vergunning Brussels Airport aan (BBL)
- 13 milieuorganisaties en bewonersgroepen vechten vergunning Brussels Airport aan
- Maatregelen voor Brussels Airport zijn kleine stappen in de goede richting, maar nog ruim onvoldoende (BBL)
- Dien je bezwaar in tegen de groeiplannen van Brussels Airport!
- Hoe Rutten en Mahdi voorbijgaan aan de gezondheid van de bevolking in Vlaams-Brabant (De Morgen)
- Onze luchthaven, de biodiversiteit, stikstofdepositie en geluidsproblematiek
- Grootouders voor het Klimaat (GvK) steunt voortaan de acties Burgerforum Luchthavenregio
- Verbod op nachtvluchten is een mijlpaal voor de gezondheid van de omwonenden (BBL)
- Brussels Airport kan niet eeuwig blijven groeien’ - Luchtvaart opinie (De Standaard)
- Steun onze strijd tegen lawaai en milieuverontreiniging