Door het VITO werd in april 2019 een modellering uitgevoerd om de uitstoot van wegverkeer en vliegverkeer in te schatten. Die studie toont aan dat de luchthaven in belangrijke mate bijdraagt aan de UFP concentraties in Steenokkerzeel (62% tegenover slechts 10% voor wegverkeer). Verder van de luchthaven (Evere en Kampenhout) liggen de verhoudingen lager voor luchtverkeer) en in Diegem, waar de uitstoot van UFP even groot is als in Steenokkerzeel, maar is er een grotere bijdrage van het wegverkeer.
Nieuwste artikels
- De meest sociale taks is een taks op veelvliegers
- Als het stikstof is gaan liggen, moeten we over Zaventem praten (De Standaard)
- Winteravond: Meer vliegtuigen boven de Groene Vallei, gaat die vlieger nog op?
- Bond Beter Leefmilieu en lokale actiegroepen lanceren campagne
- Laat Schiphol niet krimpen ten koste van Zaventem (De Standaard)
- Kortenberg en Steenokkerzeel niet te spreken over nieuwe effectenstudie
- “Onverstandig dat ombudsman over verlenging startbaan begint”: Burgerforum betreurt uitspraken Touwaide, maar die sust meteen (HLN)
- Geen nachtvluchten meer, een geluidsmuur en zelfs een LEZ (HLN)
- Verwijten vliegen heen en weer (Nieuwsblad)
- Bezwaar Burgerforum Luchthavenregio ANB Silsombos