In het Sheraton-hotel op de luchthaven an Zaventem heeft woensdagavond de eerste van vier dialoogsessies over de uitbreidingsplannen van Brussels Airport plaatsgevonden. Tachtig aanwezigen bespraken er de mobiliteitsplannen van de luchthaven. Op 25 oktober komen de tachtig opnieuw samen en is 'airside' het onderwerp van de tweede sessie.
Omdat er heel wat protest was nadat Brussels Airport in oktober haar Strategische Visie 2040 aankondigde, beslootde luchthaven om een dialoogplatform op te richten. Uit ruim 200 kandidatenwerden 80 deelnemers die op de één of andere manier betrokken zijn bij deluchthaven geselecteerd. Gisteren kwa-men die 80 voor het eerst samen om hetover de mobiliteitsplannen binnen de Strategische Visie te hebben. Zo wil de luchthaven maatregelen nemen om het aantal verplaatsingen met het openbaar vervoer en de fiets tot 50 procentte verhogen. Dat kan onder meer door een aftakking van de fietssnelweg Leuven-Brussel te realiseren en het aantal treinverbindingen op te trekken.
Omdat er heel wat protest was nadat Brussels Airport in oktober haar Strategische Visie 2040 aankondigde, beslootde luchthaven om een dialoogplatform op te richten. Uit ruim 200 kandidatenwerden 80 deelnemers die op de één of andere manier betrokken zijn bij deluchthaven geselecteerd. Gisteren kwa-men die 80 voor het eerst samen om hetover de mobiliteitsplannen binnen de Strategische Visie te hebben. Zo wil de luchthaven maatregelen nemen om het aantal verplaatsingen met het openbaar vervoer en de fiets tot 50 procentte verhogen. Dat kan onder meer door een aftakking van de fietssnelweg Leuven-Brussel te realiseren en het aantal treinverbindingen op te trekken.
Lees verder op HLN.be